Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1050111105   Treball de les emocions a l'escola a través de la filosofia 3-18
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   16/1/2020 - 5/3/2020 (30 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Tàber
   c. dels Esports, 9 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Sarrià-Sant Gervasi
  
  
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019
  
Descripció i   Metodologia:   Implicar tot el claustre en el procés d’innovació i millora dels processos d’aprenentatge i metodològics de centre dins de mitjançant l'educació emocional i la filosofia 3-18
  
Objectius   • Implicar tot el claustre en el treball de les emocions al centre.
• Incorporar les emocions en els entorns d’aprenentatge per a fer-los més reeixits i millorar el grau d’implicació i motivació de l’alumnat.
• Promoure la capacitat reflexiva entre l’alumnat per poder esdevenir ciutadans amb estratègies facilitadores de la convivència i la participació democràtica.
• Identificar les pròpies emocions i les dels altres, i usar-les per facilitar el pensament, comprendre la complexitat de les emocions i regular-les de manera apropiada.
• Construir un procés educatiu que connecti emocions i desenvolupament cognitiu per capacitar-los per poder actuar davant dels reptes que se’ls plantegin a la vida quotidiana, augmentant el seu benestar personal i social.
• Desenvolupar un pensament creatiu, és a dir, un pensament flexible, apropiat i imaginatiu.
  
Continguts   • Importància de les emocions en els processos d’aprenentatge dels nens i nenes de l’escola.
• L’autoconeixement i la capacitat d’autoregulació emocional i d’autonomia de pensament.
• Les eines per a millorar la capacitat de judici, ensenyant a l’alumnat a pensar —que no és el mateix que ensenyar sobre el pensar:
• Fer inferències, oferir raons convincents, descobrir supòsits, establir classificacions, donar
explicacions, definir, descriure.
• Treball de les activitats mentals o de pensament que porten a emetre un judici o a tenir una opinió.
• Relació entre pensament i llenguatge: concepte d’en-raonar.
  
Avaluació   •Recollida d'evidències dels canvis que fem com a centre mitjançant l'avaluació dels alumnes.
  
Requisits de  certificació   -Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Valoració d'indicadors en relació a l'aprofitament i la transferència a l'aula.
  
E-mail   crp-sarria-santgervasi@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   16/01/2020   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dijous   05/03/2020   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent