1050111105 |
Treball de les emocions a l'escola a través de la filosofia 3-18 |
2019-2020 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
16/1/2020 - 5/3/2020 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Tàber |
|
c. dels Esports, 9 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Sarrià-Sant Gervasi
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Implicar tot el claustre en el procés d’innovació i millora dels processos d’aprenentatge i metodològics de centre dins de mitjançant l'educació emocional i la filosofia 3-18
|
| |
Objectius |
• Implicar tot el claustre en el treball de les emocions al centre.
• Incorporar les emocions en els entorns d’aprenentatge per a fer-los més reeixits i millorar el grau d’implicació i motivació de l’alumnat.
• Promoure la capacitat reflexiva entre l’alumnat per poder esdevenir ciutadans amb estratègies facilitadores de la convivència i la participació democràtica.
• Identificar les pròpies emocions i les dels altres, i usar-les per facilitar el pensament, comprendre la complexitat de les emocions i regular-les de manera apropiada.
• Construir un procés educatiu que connecti emocions i desenvolupament cognitiu per capacitar-los per poder actuar davant dels reptes que se’ls plantegin a la vida quotidiana, augmentant el seu benestar personal i social.
• Desenvolupar un pensament creatiu, és a dir, un pensament flexible, apropiat i imaginatiu.
|
| |
Continguts |
• Importància de les emocions en els processos d’aprenentatge dels nens i nenes de l’escola.
• L’autoconeixement i la capacitat d’autoregulació emocional i d’autonomia de pensament.
• Les eines per a millorar la capacitat de judici, ensenyant a l’alumnat a pensar —que no és el mateix que ensenyar sobre el pensar:
• Fer inferències, oferir raons convincents, descobrir supòsits, establir classificacions, donar
explicacions, definir, descriure.
• Treball de les activitats mentals o de pensament que porten a emetre un judici o a tenir una opinió.
• Relació entre pensament i llenguatge: concepte d’en-raonar.
|
| |
Avaluació |
•Recollida d'evidències dels canvis que fem com a centre mitjançant l'avaluació dels alumnes.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Valoració d'indicadors en relació a l'aprofitament i la transferència a l'aula.
|
| |
E-mail |
crp-sarria-santgervasi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
16/01/2020 |
1000 |
1100 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dijous |
05/03/2020 |
1000 |
1100 |
|
| |